Erti Kehidupan Pada Membuat Pilihan...

Erti Kehidupan Pada Membuat Pilihan

Monday, June 11, 2012

BUKU BARU

Dengan Nama Allah Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang,



Alhamdulillah saya diizinkan olehNya menyiapkan sebuah perkongsian ‘Memilih Untuk Bahagia’! Bolehkah kita memilih untuk bahagia? Jawapannya mengapa tidak? Bukankah Allah Yang Maha Adil memberikan manusia akal fikiran supaya kita boleh membuat pilihan? Hal ini sesuai dengan adanya hitungan dosa dan pahala di akhirat nanti. Di mana kita ketahui dalam al-Quran ada disebutkan;

Maka sesiapa berbuat kebajikan seberat zarah, nescaya akan dilihatnya (dalam surat amalnya)!
Dan sesiapa berbuat kejahatan seberat zarah, nescaya akan dilihatnya (dalam surat amalnya)!
( Az-Zalzalah :7 – 8)


Dan Allah jualah yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi; (diciptakan semuanya itu) untuk membalas orang-orang yang berbuat jahat menurut apa yang mereka lakukan, dan membalas orang-orang yang berbuat baik dengan balasan yang sebaik-baiknya.
( An-Najm :31 )

Malah di dalam al-Quran juga Allah menerangkan mengenai ‘kuasa’ untuk memilih oleh hambanya;
(Orang-orang) Yang berusaha mendengar perkataan-perkataan yang sampai kepadanya lalu mereka memilih dan menurut akan yang sebaik-baiknya (pada segi hukum ugama); mereka itulah orang-orang yang diberi hidayah petunjuk oleh Allah dan mereka itulah orang-orang yang berakal sempurna.
[ Az- Zumar :18]

Semua orang mampu merasa bahagia, dengan izin Allah....BAGAIMANA CARANYA??..Tulisan ini adalah sebahagian petikan dari buku Motivasi pertama saya yang INSYA_ALLAH bakal terbit nanti...mahu tahu kandungan selanjutnya?...sama-sama kita tunggu nanti.

No comments: